reklama

Hľadám si ten svoj "DREAM JOB" (part 2)

Alebo o tom akých prešlapov sa dopustili tí, ktorí nám ten DREAM JOB ponúkajú. Alebo o tom čo sa môže/nemusí stať na pohovoroch.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Som dobrý kandidát. Vždy som presná (väčšinou som všade ešte o 20 minút skôr než ako by som pôvodne mala byť), som upravená, vlasy umyté, topánky vyčistené, reprezentatívne oblečená a nezanedbávam ani profesíjnu prípravu tj. vždy si čo to o konkrétnej spoločnosti načítam, osoby, s ktorými budem mať tu česť byť na pohovore si preverím na Linkedine (ak tam sú), pre istotu si ešte raz prezriem svoj CV, aby ma nezaskočili nečakané otázky typu, v ktorom mesiaci som skončila v IT firme a podobne. Snažím sa pripraviť a vyhnúť sa tak pocitu, že som to mohla spraviť aj lepšie (aj keď ten väčšinou mám vždy). Ak si mám načítať zákon, načítam si ho. Ak si mám opakovať účtovníctvo, ktoré som videla naposledy pred 10 rokmi, spravím to. Ak si mám pripraviť prezentáciu o sebe, učiním tak a pod. Toľko z mojej strany. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak si pozriete profesiu či zadáte do vyhľadávača slovo pohovor, nájdete množstvo, množstvo stránok s rôznymi radami, praktickými príručkami a podobne ako sa na pohovor čo najlepšie pripraviť. Nájdete možné otázky ako v slovenčine tak aj v angličtine (či prípadne v inom jazyku), rovnako nájdete ako sa obliecť, ako si vytvoriť to správne CV či motivačný list či aké otázky sa na pohovore určite nespýtať a pod. Je toho veľa. Sme zahltení informáciami. Čo však v tom prípade, ak ste VY pripravení a tí druhí (Vaši potenciálni chlebodarcovia) nie? Pozrime sa na to z mojich osobných skúseností. 

Základom je pohostenie. Aspoň ja to tak skromne vnímam. Ak prídete do firmy, v ktorej sa Vás ani nespýtajú či si prosíte niečo na pitie, prvotný dojem mi o niečo klesne. Situácia, ktorá sa mi stala dva roky dozadu. Keďže som bola smädná a nikto sa ma neobťažoval slušne spýtať, slušne som si vodu vypýtala ja. Keď kompetentná ukázala na nádrž s vodou a slovami dodala: "nech sa páči, obslúžte sa" povedala som si, že ju už viac svojimi potrebami obťažovať radšej nebudem. A tak sa stalo. Viac sme sa už nevideli. (Samozrejme nie len kvoli absencii zdvorilostného správania). 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pripravenosť. "Počkajte, dajte mi chvíľku nech si môžem rýchlo pozrieť Váš životopis" - hovorí za všetko. 

Technická pripravenosť. "Prineste si prosím so sebou aj svoj vytlačený životopis."

Platové záležitosti. "Vieme sa zmestiť do Vášho rozmedzia" - toď prvé kolo. Druhé kolo - "Vieme sa zmestiť do Vášho rozmedzia". Finálny telefonát potvrdzujúci, že som úspešne prešla a chcú ma do svojho tímu. "Obávam sa však, že najskôr musíme začať na nižších platových podmienkach a časom, keď tam prirátame nejakú odmenu by sme sa vedeli dostať na Vašu požiadavku." Samozrejme nižšiu. 

Platové záležitosti, part II. "Na začiatok začneme so sumou x eur. Po pol roku Vám doplatím rozdiel medzi tým čo ste si pýtali vy a čo ste dostali. Takže ako som spomínal, po pol roku Vám to vrátime na odmenách a cestovnom" V hlave sa pýtam wtf akom cestovnom. "Okey, a vieme to zapracovať do zmluvy?" "Viete, nemôžeme, myslel som, že to bude o dôvere a trochu ma preto prekvapuje, že to potrebujete mať písomne podchytené v zmluve"...Veriť aj keď vidíte toho človeka prvýkrát? Samozrejme, že nie. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Skúšam ďalej. 

Mobilita. "Ak Vás vyberieme, na druhé kolo pôjdete do Považskej Bystrice, aby vás videl náš manažér"

Kolektív. "Poväčšinu času tu budete sama. Samozrejme, sem-tam sa tu niekto zastaví, ale to bude skôr výnimočné. Druhý kolega cestuje, takže tu budete naozaj po celý čas sama." Ak ste človek, ktorý potrebuje ľudský kontakt, situácia, v ktorej spokojný môžete byť len veľmi ťažko. 

Informovanosť. Päť hodín pred uskutočnením pohovoru zdvíham telefonát a počujem nasledovné: "Pani Vlčková, ... bohužiaľ náš pohovor budeme musieť zrušiť, pretože pozícia o ktorú ste sa uchádzali bola medzičasom zrušená" 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A čo bolo pre mňa skúsenostne najdôležitejšie, keď Vám Váš potenciálny zamestnávateľ klame, nasľubuje rôzne veci a ak tomu dáte šancu, pretože si klamstva vedomí nie ste, o pár dní na to zistíte, že to nie je také ružové aké malo byť. Odísť/zotrvať? V závislosti od situácie,ale v mojom prípade odísť. 

Samozrejme sú aj slušní, úprimní, poctiví a zdvorilí chlebodarcovia alebo sprostredkovatelia, ktorí Vás k chlebodarcom odporučia, takže niekedy to možno nejaký ten čas síce potrvá, ale každý si raz nájde ten svoj job, v ktorom rád zotrvá. 

Kristína Vlčková

Kristína Vlčková

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Šťastie, pokoj, rovnováha, pokora. Viac mi od života netreba. Síce stručne pomenované, ale niekedy je menej viac :) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu